Certains tutoriels et conseils publiés ici concernent des modifications sur des organes de sécurité.
La responsabilité de MRS Passion (que ce soit le Club ou le forum) ne saurait être engagée, que ce soit sur l'exactitude et la légalité des renseignements fournis, ou en cas de problème suite à la réalisation de travaux expliqués ici.
Évaluer votre capacité intellectuelle, physique et matérielle à réaliser les travaux décrits et à les adapter à votre besoin et à votre voiture est de votre seule responsabilité.
En cas de doute, n'hésitez pas à vous adresser à un professionnel.
I couldn't edit the subject line of the 758whp thread so here's an update.
823whp!!!
I am thoroughly impressed by the 2ZZ engine. Who would have thought that an open deck aluminum engine with a stock crankshaft could make such power without major structural improvements? The turbo race engines that I build for customers all the time are every bit as strong as this one. So much potential.
This is about the limit for the current turbo. The new 2150cc injectors are also maxed out (AGAIN!) so there is really no room to turn the boost up further without more injector. Last, I think we've finally found the limit of the stock coils. At 41psi there is an occasional misfire. At 42psi the spark gets blown out even at 0.020" gap.
Bottom line is several bits of the current setup are at their limit right now. We don't really need more power for the type of racing this car does so I think it'll stay at this power level for a while. Of course if someone puts up a bigger # we'll have to reconsider
I'm editing the video file right now.
The car's specs remain the same:
MWR built 2ZZ-GE 1.8L
- MWR rods
- Mahle 9:1 pistons
- MWR cams, valves, springs, retainers
- MWR dry sump oil system
- Standard MWR ARP head and main studs
- Stock head gasket
- MWR underdrive pulleys
- NGK BKR7E spark plugs
- Stock coils
- MWR AEM EMS computer
L'Americain a écrit :Je ne suis pas certain que les 800 soient utilisable et nécessaire mais les capacités du 2ZZ sont relativement impressionnantes!
Moi je suis certain que c'est totalement inutilisable, vu que la puissance passe de 200ch@5000 t à 550ch@5800 t, et qu'en plus c'est une traction et que de toute façon le reste de la voiture n'est pas dimensionné en conséquence. Mais c'est rigolo, ils s'amusent bien.