version facelift
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La responsabilité de MRS Passion (que ce soit le Club ou le forum) ne saurait être engagée, que ce soit sur l'exactitude et la légalité des renseignements fournis, ou en cas de problème suite à la réalisation de travaux expliqués ici.
Évaluer votre capacité intellectuelle, physique et matérielle à réaliser les travaux décrits et à les adapter à votre besoin et à votre voiture est de votre seule responsabilité.
En cas de doute, n'hésitez pas à vous adresser à un professionnel.
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- Pistard
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version facelift
Bonjour,
Je suis a la recherche d'une MR-S facelift. Je trouve déjà des modèle FL en fin 2003. Je pensais que ceux ci commencaient en 2004 ?
Quelqu'un peux m'éclairer?
Merci
Je suis a la recherche d'une MR-S facelift. Je trouve déjà des modèle FL en fin 2003. Je pensais que ceux ci commencaient en 2004 ?
Quelqu'un peux m'éclairer?
Merci
Dream big and Dare to fail
- milosavljevicm
- Ultras du forum
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Re: version facelift
Il y a eu un grand changement en 2002 avec le moteur et l’extérieur.
Ensuite de 2002 à 2004 la légende veux que certaines pièces ont évolué mais jamais confirmé.
Quelles différences t'intéressent ? Esthétique, moteur... ?
Nous avons un sujet sur le forum qui retrace les différences. Avec la fonction recherche du forum je pense que tu trouveras
Ensuite de 2002 à 2004 la légende veux que certaines pièces ont évolué mais jamais confirmé.
Quelles différences t'intéressent ? Esthétique, moteur... ?
Nous avons un sujet sur le forum qui retrace les différences. Avec la fonction recherche du forum je pense que tu trouveras
Toyota MRS 2001 RHD Gris - HardTop Noir - Sparco 16" Noir - Turbo Greddy T517Z (TD0616G) - Collecteur Turbo TopSecret - Catalyseur Sport PTR - Silencieux PTR - Échangeur Air/Eau PWR - Injecteurs Blitz 525cc - Radiateur d'huile + Capteur pression/température - ACT HDSS - ShortShifter TRD - Douilles sélecteur BV sur roulements- Kit JDL + par-choc AV TopSecret - Barre anti-rapprochement AV/AR - Renfort Inférieur AV/Central X/AR - Combinés Filetés ZENKY - Biellettes de réglage parallélisme AR - Barre anti-roulis AV 22mm - Disques AV/AR Rainurés Percés - Plaquettes CARBOTECH - Flexibles HEL - Double ventilateur sans climatisation...
-
- Pistard
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Re: version facelift
je cherche plutot la plus fiable niveau moteur, et idealement avec boite 6. j'ai lu les divers soucis des pre-facelift, et donc je m'orientais plus vers la phase 2. Mais le bloc de 2003 et il plus fiable que sur 2000/2001 ?milosavljevicm a écrit :Il y a eu un grand changement en 2002 avec le moteur et l’extérieur.
Ensuite de 2002 à 2004 la légende veux que certaines pièces ont évolué mais jamais confirmé.
Quelles différences t'intéressent ? Esthétique, moteur... ?
Nous avons un sujet sur le forum qui retrace les différences. Avec la fonction recherche du forum je pense que tu trouveras
Dream big and Dare to fail
Re: version facelift
Le bloc pré fl à des problèmes d'ovalisation des cylindres qui engendre une surconsommation d'huile qui peut être astronomique..........le problème à été résolu sur le modèle fl
- milosavljevicm
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Re: version facelift
Si c'est ça à partir de 2002 c'est OK.
Toyota MRS 2001 RHD Gris - HardTop Noir - Sparco 16" Noir - Turbo Greddy T517Z (TD0616G) - Collecteur Turbo TopSecret - Catalyseur Sport PTR - Silencieux PTR - Échangeur Air/Eau PWR - Injecteurs Blitz 525cc - Radiateur d'huile + Capteur pression/température - ACT HDSS - ShortShifter TRD - Douilles sélecteur BV sur roulements- Kit JDL + par-choc AV TopSecret - Barre anti-rapprochement AV/AR - Renfort Inférieur AV/Central X/AR - Combinés Filetés ZENKY - Biellettes de réglage parallélisme AR - Barre anti-roulis AV 22mm - Disques AV/AR Rainurés Percés - Plaquettes CARBOTECH - Flexibles HEL - Double ventilateur sans climatisation...
Re: version facelift
2002 mais avec la boite 6.
Re: version facelift
Il y a aussi les renforts de châssis à partir de 2004.milosavljevicm a écrit :Il y a eu un grand changement en 2002 avec le moteur et l’extérieur.
Ensuite de 2002 à 2004 la légende veux que certaines pièces ont évolué mais jamais confirmé.
http://toyotamarket.ru/eu/211230/002/3/5102/1/
http://toyotamarket.ru/eu/211230/009/3/5102/2/
Re: version facelift
Entre le modèle de Kinkin38, Premier modèle FL et ma MR, dernier modèle FL et pour les avoir vue toutes les 2 sur fosse, effectivement les dessous ne sont pas du tout identique.
Re: version facelift
je me demande même si tu n'es pas le seul a avoir les renforts a l'avantsavoisien a écrit :Entre le modèle de Kinkin38, Premier modèle FL et ma MR, dernier modèle FL et pour les avoir vue toutes les 2 sur fosse, effectivement les dessous ne sont pas du tout identique.
milosavljevicm a écrit :Y a toujours intérêt de s'ouvrir lorsqu'on est bloqué quelque part
Re: version facelift
Les pièces en rouge?
je pense que toutes les gris météor Francaise l'ont.
- milosavljevicm
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Re: version facelift
Ce sont ces deux barres qui sont démontables sur les FL ainsi qu'une barre en H.
Toyota MRS 2001 RHD Gris - HardTop Noir - Sparco 16" Noir - Turbo Greddy T517Z (TD0616G) - Collecteur Turbo TopSecret - Catalyseur Sport PTR - Silencieux PTR - Échangeur Air/Eau PWR - Injecteurs Blitz 525cc - Radiateur d'huile + Capteur pression/température - ACT HDSS - ShortShifter TRD - Douilles sélecteur BV sur roulements- Kit JDL + par-choc AV TopSecret - Barre anti-rapprochement AV/AR - Renfort Inférieur AV/Central X/AR - Combinés Filetés ZENKY - Biellettes de réglage parallélisme AR - Barre anti-roulis AV 22mm - Disques AV/AR Rainurés Percés - Plaquettes CARBOTECH - Flexibles HEL - Double ventilateur sans climatisation...
- tatieu
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Re: version facelift
Et installables sur une Pré-FL ?milosavljevicm a écrit :Ce sont ces deux barres qui sont démontables sur les FL ainsi qu'une barre en H.
MRS 2002 Grise - Mot.2004 - Boite 6 - Admi/Coll/DP PPE - Inj 290cc - Ech à valve Phoenix Exh. - CamCon réglé FL-E - Poulies Roadney Racing - Quickshift TRD - Douilles boîte tatieu - VM JUN - Rdh Setrab/Mocal + ventilo - Manos AEM/PLX - OCT Mishimoto - Shiftlight Pivot - SB moteur + AV/AR Strongflex - Renf inf AV/Central Roadney Racing/AR RMB/TAB Snelbaard - Anti-rapp AV TRD/AR Roadney Racing - Combinés RG JTC N1 - Anti-roulis AV/AR Cusco - Door stab TRD - Baquets RCC - Volant Personal 330mm - Fond plat & Flaps HM - Kit TRD Stg 1 - Ducktail JDL - Trap C-One - Jantes JR3 15/16" + AR+10mm - NS-2R - Disc MTEC + PMU HC+ - Durit Avia...
Tatieu - Toyota MR-S
Tatieu - Toyota MR-S
Re: version facelift
La liste détaillée des évolutions, vue sur MR2ROC.org. Il y a quand même beaucoup de renforts châssis à partir de 2004.
2000 - Mk3 is launched in Europe, having previously been launched in Japanese and US markets. A small modification is made after the car has been rolling off the lines for a while, when Toyota add very small aerodynamic "spoilers" under the car ahead of each wheel. These were fitted to aid high speed stability.
2001 - As 2000.
2002 - Addition of improved Oil Control Rings fitted to the Pistons.
2003 - (Production actually from late 2002) Mid term revision. Essentially a cosmetic overhaul of the car, however some mechanical changes have been made:
New front bumper with integrated front fog lamps.
New headlights with seperate high/low beam units and chrome housings.
New redesigned taillight lenses.
Addition of new colour coded rear bumper inserts adjacent to number plate.
New colour coded side vents.
Interior gets new chrome detailing on vents, tweeter surrounds, heater controls, and door handles.
Redesigned seats fitted.
Instrument and ventilation control fascia's redesigned with new typeface.
New Toyota Branded CD/tuner replaces Double DIN Sony CD/Tape/tuner fitted to previous years.
16" rear wheels replace 15" wheels previously fitted. Rear tyre goes up to 215/45/16 to fit the new larger wheels, up from the previous 205/50/15 sizes fitted in previous years. Front tyres remain the same.
Updated suspension spring and damper setings.
Improved suspension member brace set up installed on front and rear suspension.
6 Speed gearbox fitted to both manual and SMT cars, replacing the 5 speed unit fitted to previous models.
SMT gets Electronic Traction and Stability Control.
Options list is expanded to include TTE accesories, which were previously unavailable in the UK.
2004 - Visually the same as the 2003 car but some major upgrades have been made under the skin. Essentially these have been made to improve safety although they do have the advantage of increasing chassis stifness as well:
New front under-members and momentum cancellers on the strut towers to help prevent the side members from rising in the event of a frontal impact, reducing dash panel intrusion into the cabin space.
improved in-cabin passive safety package adopting an anti-intrusion mechanism on the brake pedal and cushioning material below the accelerator pedal – where the driver’s heel rests.
Reinforcements to the upper front members and the door beltlines help disperse collision energy forces applied to the front side members, minimising any cabin deformation.
New rear bumper brace, a new strut bracket brace and new floor-to-rocker brace panels attached to the main rear-cabin cross member.
Refinements to the kick panel reinforcements, floor-tunnel reinforcements and floor cross members help minimise intrusion of the dash panel in the event of a collision.
The centre pillar has been reinforced with additional gussets and reinforcement of the centre floor cross-member.
New pads in the doors and retuning the hardness of the trim padding to reduce the chance of crash impact injury to the torso area.
New Steering braces.
New suspension settings.
New design of heatshield fitted to Main Cat to revent the broken weld related rattle on the previous design.
Manifold Support Brackets are now cast steel items, bolted to four points on the engine block, replacing the previous pressed steel items that bolted at only 2 points.
2005 - No technical revisions occur, small small additions to available options packs:
Heated Seats offered as dealer fit option.
"Chrome Pack" option introduced
MR2 Withdrawn from US market
2006 - No technical revisions occur, MR2 Withdrawn from sale in UK and Europe.
TTE (Toyota Team Europe) Turbo kit becomes available for retrofit to all mk3 MR2's.
TF300 run-out model introduced, a "special edition" of 300 cars with various minor cosmetic mods, built to dispose of Toyota GB's remaining stock.
2007 - Toyota cease production of Mk3 MR2 in Japan.
2000 - Mk3 is launched in Europe, having previously been launched in Japanese and US markets. A small modification is made after the car has been rolling off the lines for a while, when Toyota add very small aerodynamic "spoilers" under the car ahead of each wheel. These were fitted to aid high speed stability.
2001 - As 2000.
2002 - Addition of improved Oil Control Rings fitted to the Pistons.
2003 - (Production actually from late 2002) Mid term revision. Essentially a cosmetic overhaul of the car, however some mechanical changes have been made:
New front bumper with integrated front fog lamps.
New headlights with seperate high/low beam units and chrome housings.
New redesigned taillight lenses.
Addition of new colour coded rear bumper inserts adjacent to number plate.
New colour coded side vents.
Interior gets new chrome detailing on vents, tweeter surrounds, heater controls, and door handles.
Redesigned seats fitted.
Instrument and ventilation control fascia's redesigned with new typeface.
New Toyota Branded CD/tuner replaces Double DIN Sony CD/Tape/tuner fitted to previous years.
16" rear wheels replace 15" wheels previously fitted. Rear tyre goes up to 215/45/16 to fit the new larger wheels, up from the previous 205/50/15 sizes fitted in previous years. Front tyres remain the same.
Updated suspension spring and damper setings.
Improved suspension member brace set up installed on front and rear suspension.
6 Speed gearbox fitted to both manual and SMT cars, replacing the 5 speed unit fitted to previous models.
SMT gets Electronic Traction and Stability Control.
Options list is expanded to include TTE accesories, which were previously unavailable in the UK.
2004 - Visually the same as the 2003 car but some major upgrades have been made under the skin. Essentially these have been made to improve safety although they do have the advantage of increasing chassis stifness as well:
New front under-members and momentum cancellers on the strut towers to help prevent the side members from rising in the event of a frontal impact, reducing dash panel intrusion into the cabin space.
improved in-cabin passive safety package adopting an anti-intrusion mechanism on the brake pedal and cushioning material below the accelerator pedal – where the driver’s heel rests.
Reinforcements to the upper front members and the door beltlines help disperse collision energy forces applied to the front side members, minimising any cabin deformation.
New rear bumper brace, a new strut bracket brace and new floor-to-rocker brace panels attached to the main rear-cabin cross member.
Refinements to the kick panel reinforcements, floor-tunnel reinforcements and floor cross members help minimise intrusion of the dash panel in the event of a collision.
The centre pillar has been reinforced with additional gussets and reinforcement of the centre floor cross-member.
New pads in the doors and retuning the hardness of the trim padding to reduce the chance of crash impact injury to the torso area.
New Steering braces.
New suspension settings.
New design of heatshield fitted to Main Cat to revent the broken weld related rattle on the previous design.
Manifold Support Brackets are now cast steel items, bolted to four points on the engine block, replacing the previous pressed steel items that bolted at only 2 points.
2005 - No technical revisions occur, small small additions to available options packs:
Heated Seats offered as dealer fit option.
"Chrome Pack" option introduced
MR2 Withdrawn from US market
2006 - No technical revisions occur, MR2 Withdrawn from sale in UK and Europe.
TTE (Toyota Team Europe) Turbo kit becomes available for retrofit to all mk3 MR2's.
TF300 run-out model introduced, a "special edition" of 300 cars with various minor cosmetic mods, built to dispose of Toyota GB's remaining stock.
2007 - Toyota cease production of Mk3 MR2 in Japan.
Re: version facelift
Les derniers modèle 2002 pré-FL avait deja les pistons modifiés donc ne devraient pas avoir les problèmes.